SUCCES PROFESIONAL DE MARE VALOARE JURIDICA

     Simt nevoia sa impartasesc aceasta realizare personala referitor la puterea Acordului de Mediere, si atitudinea judecatorilor privind intelegerea partilor.
     Cand s-a prezentat partea la biroul meu cerandu-mi sa initiez procedura medierii intr-un dosar penal ce se afla pe rolul instantei de judecata, am fost usor sceptica datorita faptului ca celelalte parti care urmau sa vina la mediere erau, o societate de recuperare de creante si o banca.
    Obiectivul vizat al medierii era stingerea prejudiciului civil si inlaturarea/diminuarea raspunderii penale, intr-un dosar in care partea care solicitase medierea era invinuita de inselaciune si uz de fals.
      In anul 2014 am mai avut o mediere intr-un dosar penal cu inselaciune, dar acolo era vorba de pesoane fizice si acolo am incheiat acord cu trei din partile inselate – trei din sase, acord al carui rezultat concret s-a manifestat prin reducerea pedepsei partii care apelase la mine pentru mediere, de la opt ani la un an si unsprezece luni cu executare.
     Asadar, avand deja un precedent in activitatea mea anterioara in care partea care a apelat la mediere si a avut incredere in mediere a avut de castigat, am demarat procedura, am invitat partile, care au si achiesat la ideea medierii si am incheiat cate un accord cu fiecare parte prejudiciata.
     Satisfactia mea a fost mare cand am citit pe portal solutia ce s-a dat in acest dosar, respectiv faptul ca judecatorul a preluat intru totul textul privind intelegerea partilor din acordul de mediere inclusiv datele de identificare ale biroului meu.
     Am realizat astfel cat de semnificativ in bine s-a schimbat optica judecatorilor, privitoare la mediere si tot ceea ce inseamna aceasta, deoarece in 2014, in sentinta cealalta judecatorul doar a facut vorbire de faptul ca cele trei parti au incheiat o intelegere la mediator, insa le-a pus pe cele trei parti sa dea si o declaratie la notar. Acest lucru se intampla la Inalta Curte de Casatie si Justitie, iar dosarul de anul acesta a fost la Judecatoria sector 3.
     Cred ca aceasta realizare nu este numai a mea este si a institutiei medierii.
     Voi atasa ambele decizii pentru comparatie. Oricum ar fi privite cele doua solutii, se constata faptul ca justitia tine cont de legea medierii intr-o maniera in care sa creasca increderea justitiabililor in efectele aplicarii cu profesionalism si incredere a acesteia, de catre noi, mediatorii.